מקרי קצה בהדרכה – מדיניות
קוים אדומים בהדרכה
מסמך זה נועד לזהות מקרי קצה שיכולים לקרות במהלך ביקורים מודרכים במוזיאון, וכיצד יש לענות להם. ברוב המוחלט של מקרים אלו, המדריכות והמדריכים הם אלו שעומדים ראשונים מול ההתרחשות. כאן נקבע פרוטוקול מסודר לטיפול בכל מקרה ומקרה.
- חוסר גיבוי של המורה/המלווה –
מה זה: מקרה קיצון שבו מלווה הקבוצה חותר תחת הסמכות החינוכית של המדריך מול שאר המשתתפים – עוזב את הקבוצה ללא תיאום עם המדריך, לא דואג בשום צורה למשמע משתתפים, מעליב או צוחק על מדריכ.ה או על המוזיאון.
מה עושים:
- מעדכנים בזמן אמת את מנהלת ההדרכה/מנהלת הקבלה (יעל או מלי)
- מפסיקים את ההדרכה ויורדים ללובי. מרגע זה, הנושא בטיפול מרכז המבקרים מול בית הספר (יכול להיות שההדרכה תמשיך, לאחר טיפול ועל פי החלטת מרכז המבקרים).
- אלימות מילולית או פיזית של המבקרים כלפי המוצגים או מדריכים –
מה עושים:
- מעדכנים בזמן אמת את מנהלת ההדרכה/מנהלת הקבלה (יעל או מלי)
- במקרה של אלימות מעדכנים את הקב"ט
- מפסיקים את ההדרכה ויורדים ללובי. מרגע זה, הנושא בטיפול מרכז המבקרים/הקב"ט מול בית הספר (יכול להיות שההדרכה תמשיך, לאחר טיפול ועל פי החלטת מרכז המבקרים).
- הטרדה מינית –
מה זה: החוק למניעת הטרדה מינית מבקש למנוע (ובמקרה הצורך לטפל) בהטרדה שהתרחשה במסגרת מקום העבודה. לאור אחריותנו כמעסיק להבטיח לעובד סביבת עבודה בטוחה והולמת, עלינו להפסיק את השתתפות המטריד בהדרכה ואם עולה צורך גם להזעיק אבטחה לצורך כך (בדיוק כמו שהיה קורה אם הייתה תקיפה גופנית של מדריך בידי משתתף) .
מה עושים:
- מעדכנים בזמן אמת את מנהלת ההדרכה/מנהלת הקבלה (יעל או מלי)
- מרכז המבקרים דואג להרחיק את המטריד מההדרכה, גם אם יש צורך בהזעקת אבטחה (יכול להיות שההדרכה תמשיך, לאחר טיפול ועל פי החלטת מרכז המבקרים).
- מעדכנים את מנהלת תחום ההטרדה מינית במוזיאון (עדי)
- משתתף צעיר שנעלם –
מה זה: משתתף בגיל בית ספר/גן נעלם מהדרכה.
מה עושים: לא מפסיקים את ההדרכה, אלא מודיעים למרכז המבקרים, ומחברים בין המורה/מלווה לנציג מ"מ. ממשיכים את ההדרכה כסדרה (ללא מורה/מלווה).